Csúcsforma a mindennapokban

Csúcsforma a mindennapokban

Nem vagyok robot

2020. március 19. - Erőnyerő

     Általában ezt kell bizonyítanunk egy pipával több internetes felületen is. De mi a helyzet valójában? Nyilván testfelépítés szempontjából nem vagyok az, különleges ötvözetek és áramkörök helyett bonyolult kölcsönhatásokban közreműködő szerves anyagokból állok össze. Érzelmi világ - hát, az nekem aztán van, ezerrel ajnározom az állatokat, amelyikhez csak hozzáférek, adakozom több gyermek- és betegsegítő alapítványnak, rendszeres vér-és plazmaadó vagyok, dédelgetem a gyerekeimet, patronálom a szüleimet, szóval az érzelmeknek nagy szerepe van az életemben. A robotokra ez ugyebár nem jellemző, bár az androidokat úgy programozzák, hogy mutassanak érzelmeket, ( Asimov szerint legalábbis) még ha nem is érzik azokat.  Döntéshozatal hideg fejjel, alapos , de gyors mérlegelés alapján - hát ez is robotság, én is megteszem, amit tudok, de a hideg fej biztosan hiányzik.

     Akkor miért is jutott eszembe ez az egész robot-dolog? Elméláztam kicsit a mindennapi életem felett, és egy érdekes felfedezést tettem: a hétköznapjaim menete főbb vonalakban a következő:

           Probléma   -  megoldáskor pipa a képzeletbeli listán  -   továbblépés, aztán újabb

                    Gond    -      Pipa    -    Továbblép

                    Gond    -      Pipa    -    Továbblép

míg be nem esem az ágyba, hogy holnap kora reggel kezdhessem újra az egészet. És mi dolgozik így, séma alapján ?  Bizony, a robot. Sok dolgot így oldok-oldunk  meg, rutinból, tudatos átélés, a pillanatban való jelenlét nélkül, csak hogy túléljünk. Ez a lelki életnek bizony nem kedvez, belefásulunk a mindennapokba, eltűnik a szépség, a kedvesség, csak gyűrjük tovább, mint egy gép. Bizonyos esetekben ez jó, mások nehézségeibe nem tudunk belevonódni sérülés nélkül, hát jobb, ha csak tesszük a dolgunkat maximális szinten, és lépünk tovább. De meg kell találni az egyensúlyt, be kell vállalni némi fájdalmat és lemondást, hogy valóban ÉLJÜNK, ne csak LÉTEZZÜNK. Tehát most ünnepélyesen kijelentem:

                                                        NEM VAGYOK ROBOT !!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://eronyero.blog.hu/api/trackback/id/tr815535930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása